» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » مطالعات جدید: بین مصرف گوشت قرمز و ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط وجود دارد
مصرف گوشت قرمز
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت

مطالعات جدید: بین مصرف گوشت قرمز و ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط وجود دارد

1403-07-03 00

به گزارش دیاپرس، تحقیقات جدید ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تقویت کرده است. دانشمندان مدت‌هاست که این نوع گوشت‌ها را با مسائل مختلف سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها مرتبط می‌دانند. اکنون، دو مطالعه جدید به شواهد فزاینده ای اضافه می کنند که رژیم غذایی غنی از گوشت مانند سوسیس، سالامی و استیک نیز ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

یکی از این مطالعات که در The Lancet Diabetes and Endocrinology منتشر شده است، داده های نزدیک به دو میلیون بزرگسال را در 31 مطالعه انجام شده در 20 کشور از جمله ایالات متحده، اروپا و آسیا تجزیه و تحلیل کرد. این یافته ها نشان می دهد که رژیم غذایی پر گوشت می تواند عامل مهمی در افزایش جهانی دیابت نوع 2 باشد.

این تحقیق از این ایده حمایت می‌کند که کاهش مصرف گوشت قرمز و فرآوری‌شده می‌تواند برای پیشگیری از دیابت، همراه با سایر مشکلات سلامتی مفید باشد. با افزایش شواهد، کارشناسان همچنان یک رژیم غذایی متعادل با غذاهای گیاهی بیشتر را برای سلامت طولانی مدت بهتر توصیه می کنند.

این مطالعات بر اهمیت انتخاب‌های غذایی در مدیریت و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت تاکید می‌کند و پیامی واضح ارائه می‌دهد: کاهش مصرف گوشت می‌تواند به نتایج سالم‌تری منجر شود. /nytimes

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

  • ×