» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » مواد مغذی کلیدی که برای کندتر شدن پیری مغز میتواند مفید باشد
مواد مغذی
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت - تغذیه سالم

مواد مغذی کلیدی که برای کندتر شدن پیری مغز میتواند مفید باشد

1403-03-23 10

یک مطالعه جدید از دانشگاه نبراسکا-لینکلن و دانشگاه ایلینوی نقش مواد مغذی خاص را در کند کردن پیری مغز برجسته می کند. این تحقیق که در Nature Aging منتشر شده است نشان می‌دهد که مواد مغذی خاصی می‌توانند عملکرد شناختی را در افراد مسن‌تر افزایش دهند.

به گزارش دیاپرس، محقق ها خون شرکت کنندگان سالم 65 تا 75 ساله را برای نشانگرهای زیستی مغذی تجزیه و تحلیل کردند و آزمایش های شناختی و اسکن MRI را انجام دادند. آنها دریافتند افرادی که پیری مغزشان کندتر است، سطوح بالاتری از مواد مغذی مفید مانند اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها، ویتامین E و کولین دارند.

این مواد مغذی معمولاً در رژیم غذایی مدیترانه ای یافت می شوند که به دلیل فواید آن برای سلامت مغز شناخته شده است. این مطالعه بر اهمیت یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در حفظ عملکرد شناختی و به تاخیر انداختن پیری مغز تاکید می کند.

تحقیقات آینده بر روی آزمایش‌های بالینی متمرکز خواهد شد تا ببینند آیا می‌توان از این مواد مغذی در درمان‌هایی برای ارتقای سلامت مغز استفاده کرد یا خیر. این مطالعه بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای درک اینکه چگونه رژیم غذایی بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد و توسعه استراتژی‌هایی برای پیری سالم‌تر است. /sciencedaily

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

  • ×