» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » مولتی ویتامین های روزانه طول عمر را افزایش نمی دهند
مولتی ویتامین های روزانه
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها

مولتی ویتامین های روزانه طول عمر را افزایش نمی دهند

1403-04-30 1029

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) انجام شده است، مصرف روزانه یک مولتی ویتامین به زندگی طولانی‌تر کمک نمی‌کند. این مطالعه که در JAMA Network Open منتشر شد، نزدیک به 400000 بزرگسال سالم ایالات متحده را برای بیش از 20 سال پیگیری کرد.

به گزارش دیاپرس، این تحقیق هیچ مدرکی مبنی بر کاهش مصرف روزانه مولتی ویتامین ها در کاهش خطر مرگ به هر دلیلی از جمله سرطان و بیماری قلبی پیدا نکرد. این یافته روش رایج را به چالش می کشد، زیرا از هر 3 بزرگسال، 1 نفر گزارش می دهد که به طور منظم از مولتی ویتامین ها استفاده می کند.

هدف این مطالعه بررسی شیوه‌های زندگی سالم‌تر است که اغلب در مصرف‌کنندگان مولتی ویتامین دیده می‌شود، مانند رژیم‌های غذایی بهتر، ورزش بیشتر و سیگار کشیدن کمتر. با وجود این عوامل، هیچ مزیتی برای طول عمر مشاهده نشد.

در حالی که مولتی ویتامین ها طول عمر را افزایش نمی دهند، محققان سایر مزایای بالقوه سلامتی را رد نکردند. آنها بر استحکام مطالعه به دلیل حجم نمونه بزرگ، دوره پیگیری طولانی و داده های جمعیت شناختی گسترده آن تاکید کردند که تاثیر سوگیری های احتمالی را کاهش می دهد. /thehill

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =

  • ×