» آموزش و پژوهش » سایر پژوهش های سلامت » مکمل های روغن ماهی امگا 3: کلیدی برای کاهش عصبانیت
مکمل های روغن ماهی
سایر پژوهش های سلامت - آخرین خبرها

مکمل های روغن ماهی امگا 3: کلیدی برای کاهش عصبانیت

1403-04-31 1034

تحقیقات جدید نشان می دهد که مکمل های روغن ماهی امگا 3، مانند روغن ماهی، ممکن است به کاهش عصبانیت و تحریک پذیری کمک کند. مطالعه ای که توسط دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد نشان داد که بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری در افرادی که امگا 3 مصرف می کنند، 30 درصد کاهش می یابد.

به گزارش دیاپرس، اسیدهای چرب امگا 3 که برای سلامت مغز ضروری هستند، توسط بدن ما تولید نمی شوند و باید از طریق رژیم غذایی دریافت شوند. آنها التهاب را کاهش می دهند و از عملکرد انتقال دهنده های عصبی پشتیبانی می کنند و بر خلق و خو و رفتار تأثیر مثبت می گذارند. این باعث می شود آنها برای مدیریت احساسات و کاهش پرخاشگری حیاتی باشند.

کارشناسان افزایش دریافت امگا 3 را از طریق رژیم غذایی و مکمل ها توصیه می کنند. غذاهای غنی از امگا 3 شامل ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین، گردو، دانه های چیا و روغن زیتون فوق بکر هستند.

امگا 3 علاوه بر کاهش پرخاشگری، فواید دیگری برای سلامت مغز دارد، مانند کاهش اضطراب و افسردگی، محافظت در برابر زوال شناختی و حمایت از رشد مغز در کودکان. مصرف منظم می تواند به تنظیم بهتر عاطفی و بهزیستی ذهنی کلی منجر شود./ healthline

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفده =

  • ×