» آموزش و پژوهش » سایر پژوهش های سلامت » مصرف افراطی مکمل های ویتامین ب3 با خطر حمله قلبی و سکته بیشتر مرتبط هستند
نیاسین و خطر حمله قلبی
سایر پژوهش های سلامت - آخرین اخبار دیابت

مصرف افراطی مکمل های ویتامین ب3 با خطر حمله قلبی و سکته بیشتر مرتبط هستند

1402-12-03 30

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف ویتامین ب3 بیش از حد که اغلب در غذاهای غنی‌شده و بویژه مکمل‌ها یافت می‌شود، می‌تواند منجر به التهاب رگ‌های خونی شود و احتمال بروز حوادث قلبی عروقی را افزایش دهد.

به گزارش دیاپرس، این یافته ها بر اساس مطالعه محققان در کلینیک کلیولند در اوهایو، نمونه های خون بیش از 3000 بزرگسال را که تحت غربالگری قلبی عروقی قرار گرفته بودند، تجزیه و تحلیل کرد. آنها دریافتند افرادی که سطوح بالایی از یک ماده خاص مرتبط با تجزیه ویتامین ب3 را به نام 4PY دارند، در مقایسه با افرادی که سطوح پایین‌تری داشتند، حدود 60 درصد بیشتر در معرض حملات قلبی یا سکته بودند.

ویتامین ب3 که معمولاً به غذاهای غنی شده اضافه و به طور فزاینده ای در مکمل ها برای مزایای ضد پیری استفاده می شود، مدت هاست که با کاهش کلسترول به عنوان یک عامل محافظتی در برابر بیماری های قلبی در نظر گرفته می شود. با این حال، این مطالعه با یک رویکرد احتیاطی نشان می‌دهد مصرف بیش از حد ویتامین ب3 ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت قلب و عروق داشته باشد.

در حالی که این تحقیق بر اهمیت اعتدال در مصرف ویتامین ب3 تأکید می کند، سؤالاتی را در مورد تأثیر آن در بین جمعیت های مختلف ایجاد می کند. از آنجایی که این مطالعه عمدتاً بر روی افراد اروپایی تبار متمرکز شده است، مشخص نیست که آیا خطرات مشابهی برای افراد با پیشینه های نژادی یا قومی متفاوت اعمال می شود یا خیر. /newscientist

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 2 =

  • ×