» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » میان وعده آخر شب خطر دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهد؟
میان وعده آخر شب
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - تغذیه سالم

میان وعده آخر شب خطر دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهد؟

1403-05-04 1032

به گزارش دیاپرس، بر اساس یک مطالعه جدید از کالج کینگ لندن، خوردن میان وعده آخر شب می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی داشته باشد و خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش دهد.

محققان دریافتند افرادی که بعد از ساعت 9 شب میان‌وعده می‌خورند، در مقایسه با افرادی که زودتر میان‌وعده می‌خورند، افزایش قند خون و سطح چربی در خونشان افزایش می‌یابد.

این مطالعه شامل 1000 شرکت‌کننده بود که نتایج نشان داد افرادی که بیشتر میان وعده‌های خود را بعد از ساعت 9 شب می‌خوردند، نسبت به افرادی که بین وعده‌های غذایی میان وعده می‌خوردند، پیامدهای سلامت بدتری داشتند.

نویسنده اصلی این مطالعه تاکید کرد که کیفیت میان وعده ها بسیار مهم است. میان وعده های غنی از مواد مغذی مانند میوه ها و سبزیجات در مقایسه با غذاهای فرآوری شده مانند بیسکویت و کیک منجر به واکنش بهتر چربی خون و انسولین می شوند. زمان خوردن میان وعده نیز نقش مهمی ایفا می کند، به طوری که مصرف میان وعده در اواخر شب برای سلامتی مضر است.

این مطالعه بر اهمیت انتخاب میان‌وعده‌های باکیفیت و پرهیز از خوردن آن ها در آخر شب برای بهبود سلامت کلی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن تاکید می‌کند. این یافته ها در نشست انجمن تغذیه آمریکا ارائه شد و بر نیاز به عادات بهتر میان وعده برای مزایای سلامتی بلندمدت تاکید کرد. /independent

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 13 =

  • ×