» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » رژیم غذایی با نشاسته مقاوم به هضم: پیشرفتی برای کاهش وزن و مدیریت دیابت
نشاسته مقاوم به هضم و کاهش دیابت
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت

رژیم غذایی با نشاسته مقاوم به هضم: پیشرفتی برای کاهش وزن و مدیریت دیابت

1402-12-17 30

یک مطالعه جدید که در مجله متابولیسم نیچر منتشر شده است، یافته های هیجان انگیزی را در مورد مزایای رژیم غذایی با نشاسته مقاوم به هضم برای کاهش وزن و کنترل دیابت نشان داده است. این رویکرد نوآورانه، با تمرکز بر تعدیل میکروبیوم روده (باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌های مفید در روده) از طریق مکمل های فیبر غذایی، نتایج امیدوارکننده ای را به عنوان یک راه درمانی بالقوه برای اختلالات متابولیک ارائه می دهد.

به گزارش دیاپرس، میکروبیوم روده، یک بازیکن کلیدی در تنظیم چگونگی عملکرد بدن انسان و توسعه بیماری، نقطه کانونی این تحقیقات بوده است. این مطالعه بررسی می کند که چگونه مداخلات غذایی، به ویژه با نشاسته مقاوم، می تواند بر میکروبیوم روده موثر بوده، بر سلامت متابولیک تأثیر بگذارد.

نشاسته مقاوم که به عنوان یک فیبر غذایی عمل می کند، در برابر هضم در معده و روده کوچک مقاومت می کند و به روده بزرگ می رسد و توسط میکروبیوم روده تخمیر می شود.

در این کارآزمایی بالینی، شرکت کنندگان نشاسته مقاوم را مصرف کردند که منجر به کاهش وزن متوسط حدود 2.8 کیلوگرم و بهبود مقاومت به انسولین در بین افراد دارای اضافه وزن شد.

نشاسته مقاوم با تأثیر بر متابولیسم چربی، کاهش التهاب و تعدیل مشخصات اسیدهای صفراوی، پتانسیلی برای افزایش حساسیت به انسولین و کاهش تجمع چربی کبد نشان می دهد. /news-medical.net

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 5 =

  • ×