» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » نقش چای سبز در پیشگیری از دیابت اما جایگزین داروها نمیشود!
نقش چای سبز در پیشگیری از دیابت
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت

نقش چای سبز در پیشگیری از دیابت اما جایگزین داروها نمیشود!

1402-12-03 10

در یک کارآزمایی بالینی، 155 نفر که در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه روزانه سه فنجان چای سبز قبل از غذا می نوشید، در حالی که دیگری مقدار معادل آب گرم مصرف می کرد. این مطالعه که در BioMed Research International منتشر شد، نتایج جالبی را نشان داد.

به گزارش دیاپرس، شرکت کنندگانی که چای سبز نوشیدند مزایای قابل توجهی را تجربه کردند. این گروه افزایشی در نسبت دور کمر به باسن، که نشانگر چاقی است، مشاهده نکردند. همچنین کاهش جزئی در سطح فریتین (نشانگر مرتبط با خطر دیابت نوع 2) نشان دادند، اما این نشانگر در گروهی که آب گرم مصرف می کردند افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که سطح آلانین آمینوترانسفراز که نشاندهنده عملکرد کبد است، به طور قابل توجهی در زنانی که چای سبز مصرف می کردند کاهش یافت. این نتایج نشان می دهد که ترکیب چای سبز در برنامه روزانه ممکن است به پیشگیری از سندرم متابولیک و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

مطالعه دیگری نشان داد که خطر مرگ ناشی از دیابت نوع 2 با مصرف روزانه چای سبز 10 درصد کمتر است. برای کسانی که به دنبال مدیریت دیابت یا کاهش خطر ابتلا به آن هستند، چای سبز میتواند به عنوان یکی از موارد طبیعی باشد و به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع به سلامتی، نوشیدن چای سبز می تواند افزودنی ساده و در عین حال موثر به عادات روزانه فرد شناخته شود، اما نباید آن را به عنوان گزینه ای برای درمان و بهبود دیابت در نظر گرفت. /herbazest

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

  • ×