» آخرین اخبار دیابت » تمایل بالای نوجوانان در استفاده از سیگار الکترونیک/ آسیب به مغز و سایر اندام ها
سیگار الکترونیک
آخرین اخبار دیابت - سبک زندگی

تمایل بالای نوجوانان در استفاده از سیگار الکترونیک/ آسیب به مغز و سایر اندام ها

1403-02-16 20

مصرف مکرر سیگار الکترونیک در نوجوانان ممکن است خطر قرار گرفتن در معرض سرب و اورانیوم را افزایش دهد و به طور بالقوه به رشد مغز و اندام آسیب برساند. در سال 2022، حدود 2.14 میلیون از دانش‌آموزان دبیرستانی ایالات متحده گزارش داده‌اند که در ماه قبل از سیگار الکترونیک استفاده کرده‌اند.

به گزارش دیاپرس، فلزات خاصی در سیگار الکترونیکی شناسایی شده است و افزایش استفاده از سیگار الکترونیک، با افزایش اختلالات شناختی، اختلالات رفتاری، عوارض تنفسی، سرطان و بیماری های قلبی عروقی در کودکان مرتبط است.

پروژه ارزیابی جمعیت تنباکو و سلامت در ایالات متحده، شامل 1607 نوجوان بین 13 تا 17 سال، بود که 200 نفر از آنان، شرایط شرکت در پژوهش حاضر را داشتند. تقسیم بندی دفعات مصرف شامل مصرف گاه به گاه یعنی 5-1 روز، متناوب یعنی 6-19 روز و مکرر یعنی بیشتر از 20 روز در ماه گذشته بوده است.

سطح سرب در بین مصرف‌کنندگان متناوب 40 درصد و در بین مصرف‌کنندگان مکرر 30 درصد بیشتر از مصرف‌کنندگان گاه به گاه بود. مصرف‌کنندگان مکرر همچنین سطوح اورانیوم ادرار بالاتری در مقایسه با مصرف‌کنندگان گاه به گاه داشتند./ BMJ

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات استئوپروز دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات غیرواگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

  • ×