» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » امیدواری به درمان سرطان/ هوش مصنوعی سلول های ایمنی کشنده تومور را با دقت بالایی پیش بینی کند
سلول ایمنی کشنده تومور
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها

امیدواری به درمان سرطان/ هوش مصنوعی سلول های ایمنی کشنده تومور را با دقت بالایی پیش بینی کند

1403-03-12 2057

محققان در تحقیقات سرطان لودویگ از یک مدل پیش‌بینی پیچیده رونمایی کرده‌اند که سلول‌های ایمنی کشنده تومور که قوی تر هستند  را شناسایی می‌کند و چشم‌اندازهای امیدوارکننده‌ای را برای درمان‌های شخصی‌شده سرطان ارائه می‌دهد.

به گزارش دیاپرس، در ایمونوتراپی سلولی، سلول‌های ایمنی از تومور بیمار استخراج می‌شوند، در صورت لزوم مهندسی می‌شوند تا توانایی‌های آن‌ها در مبارزه با سرطان را تقویت کنند و مجدداً به بدن وارد شوند.

گلبول های سفید خون در شناسایی و حمله به سلول های سرطانی یا عفونی بسیار مهم هستند با این حال، همه این سلول‌های در هدف قرار دادن تومورها به یک اندازه مؤثر نیستند، و چالشی را در بهینه‌سازی نتایج درمان ایجاد می‌کنند.

برای مقابله با این چالش، تیم TRTpred، یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کردند که گیرنده‌های سلول را بر اساس توانایی آنها در تشخیص آنتی ژن‌های تومور رتبه‌بندی می‌کند و امکان شناسایی سلول‌های ایمنی قوی متناسب با ترکیب تومور منحصر به فرد هر بیمار را فراهم می‌کند.

با شناسایی و تقویت سلول‌های ایمنی که قادر به هدف‌گیری آنتی‌ژن‌های تومور متعدد هستند. با برنامه‌ریزی‌هایی که برای فاز اول آزمایش‌های بالینی در دست اجراست، این فناوری نوآورانه پتانسیل ایجاد انقلابی در درمان سرطان و هموار کردن راه را برای عصر جدیدی در پزشکی فرادقیق دارد. /sciencedaily

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 8 =

  • ×