» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » ورزش کنید! فعالیت سبک در دوران کودکی خطر دیابت نوع 2 را کاهش می دهد
ورزش در کودکی
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - سبک زندگی

ورزش کنید! فعالیت سبک در دوران کودکی خطر دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

1403-02-02 10100

یک مطالعه جدید نقش حیاتی فعالیت های دوران کودکی در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آینده را نشان می دهد. این تحقیق که توسط دانشگاه اکستر، در کنار دانشگاه بریستول و دانشگاه فنلاند شرقی انجام شده است، به ارتباط بین زمان بی تحرکی در دوران کودکی و افزایش سطح انسولین، که یک عامل کلیدی در خطر ابتلا به دیابت است، اشاره می کند.

به گزارش دیاپرس، پروفسور اندرو آگباجه، از دانشگاه اکستر، تأکید می‌کند: «بی‌تحرکی در دوران کودکی می‌تواند منجر به انسولین بیش از حد، چاقی و سایر مشکلات سلامتی شود» این مطالعه نشان می‌دهد که سه تا چهار ساعت فعالیت بدنی سبک در روز می‌تواند با این خطرات مقابله کند و از کارشناسان بهداشت عمومی و والدین می‌خواهد که کودکان را تشویق به فعال ماندن کنند.

این مطالعه با بررسی 792 کودک 11 تا 24 ساله نشان داد که افزایش زمان بی تحرکی با سطوح بالاتر انسولین به ویژه در جوانان چاق یا دارای اضافه مرتبط است. از طرف دیگر، حفظ یا افزایش فعالیت بدنی سبک این خطر را تا 20 درصد کاهش می دهد و با کاهش مقاومت به انسولین مرتبط است و یک استراتژی امیدوارکننده برای پیشگیری از دیابت ارائه می دهد. این مطالعه، بر اساس داده های پروژه کودکان دهه 90 دانشگاه بریستول، بزرگترین مطالعه در نوع خود است. /medicalxpress

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 15 =

  • ×