» آخرین خبرها » مصرف مازاد مکمل و ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی مفید است؟
ویتامین
آخرین خبرها - تغذیه سالم - سبک زندگی

مصرف مازاد مکمل و ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی مفید است؟

1403-03-16 1066

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: سیستم ایمنی بدن انسان برای داشتن یک فعالیت مناسب و سطح سلامت کافی، نیاز به انرژی، مواد اولیه و سلامت ذاتی دارد.

به گزارش دیاپرس، دکتر محمد هاشمی افزود: ما برای اینکه بتوانیم سیستم ایمنی خود را در سطح مناسبی تقویت شده نگه داریم تا بتواند با عوامل بیماری زا مقابله کند، بایستی از طریق تغذیه، انرژی و همینطور مواد اولیه کافی را برای این سیستم فراهم کنیم. مواد اولیه همان گروه‌های اصلی مواد غذایی هستند (نان و غلات، گوشت و پروتئین ها، لبنیات، میوه جات و سبزیجات).

وی ادامه داد: برخی خوراکی‌ها در باور عمومی به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده‌اند. اگرچه برای بقای سیستم ایمنی، برخی از مواد معدنی و یا برخی از درشت مغذی‌ها ضروری هستند، اما بدانید که هیچ خوراکی‌ای به تنهایی معجزه‌گر نیست و نمی‌تواند ضامن سلامت و بقای سیستم ایمنی ما باشد.

دکتر هاشمی بیان کرد: برای داشتن یک سیستم ایمنی کامل و سلامت، ما موظفیم که یک رژیم غذایی اصولی داشته باشیم که همه گروه‌های غذایی به تعادل و تناسب در آن گنجانده شده باشد. خوردن بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی به شرط این که این مقدار نیاز بدن را از طریق مواد غذایی کسب شده باشد، چیزی به توانایی سیستم ایمنی ما اضافه نمی‌کند و این‌ها معمولا تبلیغات فریبکاران است. / خبر آنلاین

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

  • ×