» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » عملکرد قابل توجه یک ویروس گیاهی در مبارزه با تومورهای گسترش یافته
ویروس گیاهی
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - آموزش و پژوهش

عملکرد قابل توجه یک ویروس گیاهی در مبارزه با تومورهای گسترش یافته

1403-04-23 1043

بر اساس یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، درمان تجربی با استفاده از یک ویروس گیاهی برای محافظت در برابر طیف گسترده ای از سرطان های گسترش یافته (متاستاتیک) نویدبخش است. این درمان که از نانوذرات ویروس لوبیا چشم بلبلی (ویروسی که گیاهان نخود چشم سیاه را آلوده می کند) ساخته شده است، باعث بهبود میزان بقا و سرکوب رشد تومور در سرطان هایی مانند روده بزرگ، تخمدان، ملانوم و سرطان سینه شد.

به گزارش دیاپرس، محققان دریافتند که تزریق این نانوذرات ویروس به موش های مبتلا به انواع مختلف تومورهای متاستاتیک به طور قابل توجهی نرخ بقا را بهبود می بخشد. حتی زمانی که تومورها با جراحی برداشته شدند، این درمان به جلوگیری از عود سرطان کمک کرد. این رویکرد با تحریک سیستم ایمنی هم برای حمله به تومور موجود و هم به هر تومور احتمالی در آینده عمل می کند.

برخلاف روش‌های قبلی که نیاز به تزریق مستقیم به تومورها داشتند، این رویکرد جدید شامل تجویز نانوذرات است که باعث بهبود بقا و کاهش گسترش تومور در انواع مختلف سرطان می‌شود. این بدان معنی است که درمان به طور بالقوه می تواند به طور گسترده تری برای انواع مختلف سرطان اعمال شود بدون اینکه نیازی به هدف قرار دادن تومورهای خاص به طور مستقیم باشد.

موفقیت این مطالعه بر روی موش ها راه را برای آزمایشات بالینی آینده هموار کرده است. محققان در حال انجام مطالعات ایمنی و آزمایش اثربخشی درمان بر روی حیوانات خانگی مبتلا به سرطان هستند. این درمان جدید می تواند راهی قدرتمند برای جلوگیری از گسترش و عود سرطان ارائه دهد و امیدی برای درمان های بهتر سرطان در آینده ایجاد کند. /ucsd

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 10 =

  • ×