» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » مدیریت دیابت با پروبیوتیک ها و سین بیوتیک ها/ مواد غذایی دارای این دو ترکیب را بشناسیم
سین بیوتیک ها
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - تغذیه سالم

مدیریت دیابت با پروبیوتیک ها و سین بیوتیک ها/ مواد غذایی دارای این دو ترکیب را بشناسیم

1403-02-17 30102

پروبیوتیک ها نوع مفیدی از باکتری ها هستند که نقش آن ها حمایت از سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن است. پری بیوتیک ها ماده مغذی برای پروبیوتیک هستند و باعث رشد و تقویت اثر پروبیوتیک ها می شوند.

به مکمل حاوی پروبیوتیک و پری بیوتیک سین بیوتیک می گویند. هر دو نوع دیابت با عدم تعادل در میکروارگانیسم هایی که به صورت همزیست در روده انسان زندگی می کنند مرتبط هستند. سبزیجات، گل قاصدک، کنگر فرنگی، سیر، تره‌فرنگی و پیاز، موادغذایی حاوی بیشترین پروبیوتیک‌‌‌ها هستند.

به گزارش دیاپرس، مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Clinical Nutrition منتشر شده است بینش امیدوارکننده‌ای را در مورد استفاده از پروبیوتیک‌ها و سین‌بیوتیک‌ها بر کنترل قند خون در بیماران دیابت نوع 1 و نوع 2 ارائه میدهد. هدف سین بیوتیک ها با پرورش میکروارگانیسم های مفید در روده، بازگرداندن تعادل و بهبود سلامت کلی روده است که به طور بالقوه بر کنترل قند خون تأثیر می گذارد.

این مطالعه بهبود قابل توجهی را در سطح گلوکز پلاسما ناشتا، انسولین سرم و HbA1C با مکمل‌های پروبیوتیک و سین‌بیوتیک نشان داد. در حالی که یافته‌ها امیدوارکننده هستند، این مطالعه محدودیت‌هایی (مانند ناهمگونی بین کارآزمایی‌های انجام‌شده) داشت. تحقیقات آینده باید اثرات خاص سویه را بررسی کند و جمعیت‌های متنوعی را برای نشان دادن پتانسیل کامل پروبیوتیک‌ها و سین‌بیوتیک‌ها در مدیریت دیابت در نظر بگیرد. /news-medical.net

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 2 =

  • ×