» آموزش و پژوهش » سایر پژوهش های سلامت » پیاده روی و دوچرخه سواری؛ بهترین رفت و آمد روزانه برای سلامتی
پیاده روی
سایر پژوهش های سلامت - آخرین خبرها

پیاده روی و دوچرخه سواری؛ بهترین رفت و آمد روزانه برای سلامتی

1403-05-30 0028

یک مطالعه جدید فواید قابل توجه سلامت جسمی و روانی گنجاندن سفرهای فعال مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری را در رفت و آمد روزانه نشان می دهد. این تحقیق بر اساس داده‌های مطالعه طولی اسکاتلند که شامل بیش از 82000 شرکت‌کننده است، نشان می‌دهد که رفت و آمد فعال راهی عملی و پایدار برای افزایش رفاه کلی است.

به گزارش دیاپرس، این مطالعه نشان داد که هم پیاده‌روی و هم دوچرخه‌سواری خطر مرگ و بیماری‌های مختلف را در مقایسه با رفت‌وآمدهای بی‌تحرک کاهش می‌دهد. دوچرخه سواری به طور خاص با 47 درصد خطر مرگ کمتر ، 10 درصد خطر بستری شدن کمتر در بیمارستان و 24 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمتر در بیمارستان همراه است.

پیاده روی تا محل کار نیز مزایای سلامتی قابل توجهی دارد، از جمله کاهش 11 درصدی پذیرش در بیمارستان به هر دلیلی و کاهش 10 درصدی در پذیرش های مرتبط با بیماری های قلبی عروقی.

علی‌رغم این مزایا، این مطالعه خاطرنشان می‌کند که مسافران دوچرخه‌سوار با خطر بیشتری از تصادفات ترافیک جاده‌ای مواجه هستند، که بر نیاز به زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری ایمن‌تر تاکید می‌کند. محققان به این نتیجه رسیدند که رفت و آمد فعال می تواند عوارض و مرگ و میر را کاهش دهد و یافته های آنها از سیاست هایی حمایت می کند که حالت های سفر فعال و پایدار را در سطح جهانی ترویج می کند. /medicaldaily

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =

  • ×