» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » پیشرفت های چشم گیر سلول درمانی برای دیابت/ سلول‌های جدیدی برای شما انسولین میسازند!
پیشرفت سلول درمانی برای دیابت
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت

پیشرفت های چشم گیر سلول درمانی برای دیابت/ سلول‌های جدیدی برای شما انسولین میسازند!

1402-12-07 40

برای افرادی که دیابت نوع 1 را مدیریت می کنند، زندگی اغلب حول محور تزریق انسولین می چرخد اما خبر هیجان انگیز این است که دانشمندان در حال کار بر روی روش جدیدی برای درمان دیابت با استفاده از سلول ها هستند! تصور کنید پزشکان به جای تجویز دائمی تزریق انسولین، سلول‌های جدیدی به شما بدهند تا برای شما انسولین بسازند.

به گزارش دیاپرس، مطالعه جدید به رهبری تیموتی کیفر و تیمش در دانشگاه بریتیش کلمبیا به بررسی چگونگی ساخت این سلول ها در مقادیر زیاد بدون از دست دادن کیفیت پرداخت. کار آنها که در نشریه Stem Cell Research & Therapy منتشر شده است، نوید از یک فرآیند با استاندارد بالاتر دارد.

محققان رویکردی دقیق داشتند و هر مرحله از فرآیند ساخت سلول را تجزیه و تحلیل کردند. آنها با تنظیم دقیق یک روش هفت مرحله ای، راه هایی برای افزایش تعداد سلول ها و در عین حال سالم نگه داشتن آنها پیدا کردند. این نه تنها شانس موفقیت را افزایش می دهد، بلکه تضمین می کند که این سلول ها مانند تولید کننده های طبیعی انسولین زمانی که وارد بدن می شوند، درست عمل می کنند.

هیجان انگیزتر اینکه مطالعه آنها به آینده ای اشاره می کند که در آن درمان های دیابت می تواند شخصی شود. بسته به نیاز هر فرد، ممکن است انواع خاصی از این سلول‌های «خوشه‌های جزیره‌مانند» یا «پیش‌ساز لوزالمعده» وجود داشته باشد که بهترین عملکرد را دارند. این می‌تواند به معنای درمان‌های مؤثرتر متناسب با افراد باشد و ما را به روزی نزدیک‌تر کند که مدیریت دیابت ساده‌تر و مؤثرتر باشد.

در دنیای علم، پیشرفت هایی مانند این می تواند به معنای گام های بزرگ رو به جلو باشد. اگر محققان بتوانند چالش‌های باقی‌مانده در ساخت این سلول‌ها را در مقیاس بزرگ حل کنند، ممکن است طولی نکشد که این سلول‌ها به دست بیماران می‌رسند. این پیشرفت، از آزمایش‌های آزمایشگاهی تا درمان‌های واقعی، می‌تواند چراغ امیدی برای میلیون‌ها نفر باشد که مبتلا به دیابت هستند. /the-scientist

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفت =

  • ×