» شاخص ها و آمارهای سلامت » ۲۵ درصد جمعیت کشور چاقی یا اضافه وزن دارند/ افزایش نگران کننده کودکان دارای اضافه وزن
چاقی
شاخص ها و آمارهای سلامت - آخرین خبرها - فعالیت فیزیکی و چاقی

۲۵ درصد جمعیت کشور چاقی یا اضافه وزن دارند/ افزایش نگران کننده کودکان دارای اضافه وزن

1403-06-03 0027

فلوشیب جراحی چاقی گفت: جراحی چاقی، برای زیبایی نیست بلکه درمان دیابت، فشارخون بالا و رفلاکس معده در مبتلایان به افراد چاق است.

به گزارش دیاپرس به نقل از ایرنا، شهریار عزیزی در نشست چالش و باید و نبایدهای جراحی چاقی افزود: تغذیه مردم به سمت مصرف غذاهای آماده در جامعه و بی تحرکی افزایش یافته است. در حالیکه چاقی آسیب زیادی به سیستم ایمنی بدن وارد می‌کند و پیشگیری مهمترین اصل است.

وی اظهارداشت: ۸۰ درصد فشارخون بالا و ۷۰ درصد نازایی در مبتلایان به چاقی بعد از انجام جراحی قابل درمان بوده و در واقع با عمل جراحی ۸۰ درصد اضافه وزن کاهش می یابد.

مستانه تابش متخصص تغذیه نیز در این نشست گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت حدود ۳۲۰ میلیون کودک در دنیا دچار اضافه وزن و ۱۶۰ میلیون کودک نیز چاق هستند و بیماری کرونا به شدت روی افزایش چاقی اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: در ایران نیز حدود ۱۸ درصد کودکان دارای اضافه وزن و ۱۰ درصد چاق هستند و بطور کلی ۵۶ درصد جمعیت کشور دچار درجاتی از چاقی هستند. دسترسی زیاد به تلفن همراه، مصرف غذاهای آماده و کم تحرکی در دوران همه گیری کرونا باعث افزایش چاقی در جامعه به خصوص کودکان شده است و حجم مصرف فست فودها را افزایش داده است./ ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 2 =

  • ×