» آخرین خبرها » چاقی در حال حاضر رایج ترین شکل سوء تغذیه در بیشتر کشورها/ سبک زندگی ها باید تغییر کند
چاقی در حال حاضر رایج ترین شکل سوء تغذیه در بیشتر کشورهاست
آخرین خبرها - سبک زندگی - شاخص ها و آمارهای سلامت

چاقی در حال حاضر رایج ترین شکل سوء تغذیه در بیشتر کشورها/ سبک زندگی ها باید تغییر کند

1402-12-26 3095

به گزارش دیاپرس، در مطالعه ای بیش از 1500 محقق شرکت کرده و شاخص توده بدنی بیش از 220 میلیون نفر از بیش از 190 کشور را بررسی کردند در ایالات متحده، نرخ چاقی بین سال‌های 1990 تا 2022 برای دختران از 11.6 درصد به 19.4 درصد و برای پسران از 11.5 درصد به 21.7 درصد افزایش یافته است.

محققان گزارش می دهند که حدود 44 درصد از زنان آمریکایی و 42 درصد از مردان آمریکایی در حال حاضر چاق هستند، در حالی که دو دهه قبل این میزان 21 درصد و 17 درصد بود. نتایج نشان می‌دهد، در واقع، مردان آمریکایی سومین افزایش نرخ چاقی در جهان را در طی این دو دهه تجربه کردند، درست پس از رومانی و قطر.

نتایج نشان می‌دهد که ایالات متحده رتبه دهم را از نظر چاقی در مردان در جهان دارد. این کشور همچنین در چاقی زنان رتبه 36، در چاقی دختران 22 و در چاقی پسران رتبه 26 را دارد.

محققان نگرانند که مسائل مهم جهانی هم چاقی و هم کمبود وزن را بدتر کند. محقق این مطالعه می‌گوید: «تأثیر مسائلی مانند تغییرات آب‌وهوایی، اختلالات ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، و جنگ در اوکراین با افزایش فقر و هزینه غذاهای غنی از مواد مغذی، خطر بدتر شدن هر دو میزان چاقی و کمبود وزن را در پی دارد.

پرادیپا گفته که این رویدادها به “غذای ناکافی در برخی کشورها و خانواده ها و تغییر به سمت غذاهای کمتر سالم در برخی دیگر موثر بوده است.” که برای ایجاد جهانی سالم‌تر، به سیاست‌های جامعی برای مقابله با این چالش‌ها نیاز داریم.»

این مطالعه جدید اهمیت پیشگیری و مدیریت چاقی را از اوایل زندگی تا بزرگسالی، از طریق رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مراقبت کافی، در صورت نیاز، نشان می‌دهد. /healthday

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

  • ×