» آموزش و پژوهش » سایر پژوهش های سلامت » یک خطر جدی برای افراد چاق/ چاقی در در بیماران نارسایی قلبی چه تاثیری بر عضله قلب دارد
نارسایی قلبی
سایر پژوهش های سلامت - آخرین خبرها - درمان و دارو

یک خطر جدی برای افراد چاق/ چاقی در در بیماران نارسایی قلبی چه تاثیری بر عضله قلب دارد

1403-06-13 0021

یک مطالعه جدید توسط محققان پزشکی جان هاپکینز، اثرات چاقی بر ساختار عضلانی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده (HFpEF) که در آن قلب بیش از حد ضعیف است و نمی‌تواند خون را با قدرت پمپاژکند را آشکار کرده است. این اختلال بیش از نیمی از موارد نارسایی قلبی در سراسر جهان را تشکیل می دهد و بیش از 3.5 میلیون نفر در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد.

علائم این اختلال مشابه علائم نارسایی قلبی است، اما انقباض قلب طبیعی است. محققان دریافتند که بیماران مبتلا به چاقی شدید، ناهنجاری های عضلانی قابل توجهی مانند میتوکندری متورم (نیروگاه های انرژی سلول) و سارکومرهای آسیب دیده (الیاف عضلانی) را نشان می دهند. این یافته ها در بیماران چاق، صرف نظر از دیابت، بارزتر بود.

این مطالعه پتانسیل داروهای دیابت و کاهش وزن، مانند مهارکننده‌ها و آگونیست‌های گیرنده را در بهبود علائم این اختلال و کاهش نرخ بستری شدن در بیمارستان برجسته می‌کند. این داروها با پرداختن به مسائل مرتبط با چاقی، در درمان این اختلال نویدبخش بوده اند.

این یافته ها بینش جدیدی در مورد این اختلال ارائه می دهد و نشان می دهد که کاهش چاقی ممکن است ناهنجاری های عضلانی را معکوس کند و نتایج بیمار را بهبود بخشد. این تحقیق می تواند به توسعه درمان های موثر برای میلیون ها نفر که از این اختلال رنج می برند، راهنمایی کند. /medical.net

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

  • ×