» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » چاقی والدین، شانس چاقی را در فرزندان افزایش میدهد
چاقی والدین، شانس چاقی را در فرزندان افزایش میدهد
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت - سبک زندگی

چاقی والدین، شانس چاقی را در فرزندان افزایش میدهد

1402-12-22 30

به گزارش دیاپرس، مطالعه جدید نشان می دهد اگر هر دو والدین چاق باشند، احتمال ابتلای افراد به چاقی در سنین 40 و 50 سالگی شش برابر بیشتر است. حتی داشتن یک والدین چاق بیش از سه برابر خطر چاقی در میانسالی را افزایش می دهد.

محققان ارتباط مستقیمی بین شاخص توده بدنی (BMI) والدین و فرزندشان مشاهده کردند. به ازای هر 4 واحد افزایش BMI در مادر، BMI کودک 0.8 واحد افزایش می یابد. به طور مشابه، به ازای هر 3.1 واحد افزایش در BMI پدر، BMI کودک 0.74 واحد افزایش می یابد.

شاخص توده بدنی یک ابزار غربالگری پزشکی است که نسبت قد شما به وزن بدنتان را اندازه گیری می کند تا میزان اضافه وزن بدن را تخمین بزند.

این مطالعه بر نقش ژنتیک و محیط در شکل دادن به تمایلات وزن در نسل‌ها تاکید می‌کند. این یافته ها نشان می‌دهد که ژن‌ها بر حساسیت به افزایش وزن تأثیر می‌گذارند، در حالی که عادات غذایی مشترک و ورزش در خانواده‌ها نیز به وضعیت BMI موثر است.

درک این عوامل می تواند راه را برای مداخلات هدفمند برای کاهش خطر چاقی در نسل های آینده هموار کند. با پیشرفت تحقیقات، تمرکز بر یافتن راه‌های موثر و پایدار برای مدیریت وزن برای سلامتی و رفاه کلی باقی می‌ماند. /healthday

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =

  • ×