» سبک زندگی » تغذیه سالم » سوزاندن چربی شکم با دانستن ساعت مناسب صبحانه و شام
ساعت صبحانه و شام برای سوزاندن چربی شکم
تغذیه سالم - آخرین خبرها - سبک زندگی

سوزاندن چربی شکم با دانستن ساعت مناسب صبحانه و شام

1402-12-20 40139

به گزارش دیاپرس، دکتر ناهید علی بینش های مهمی در مورد زمانی مناسب غذا خوردن برای بهبود سلامت کلی و هدف قرار دادن چربی شکم را بیان کرد. «روز خود را در ساعت 6 صبح شروع کنید و فعالیت را تا ساعت 10 شب به پایان برسانید.

ترکیب این رویکرد در زمان‌بندی وعده‌های غذایی، به‌ویژه برای صبحانه و شام، می‌تواند توانایی بدن در سوزاندن چربی‌های شکم را بیشتر کند.» تنظیم زمان وعده های غذایی با ریتم های طبیعی بدن می تواند کلید کاهش این سانت های اضافی دور کمر باشد. علی توصیه می‌کند: «صبحانه به طور ایده‌آل باید ظرف یک ساعت پس از بیدار شدن، حدود ساعت ۷ صبح مصرف شود تا متابولیسم بدن شروع شود».

وی افزود: از سوی دیگر، شام باید حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب، حوالی ساعت 19 مصرف شود تا قبل از کاهش سرعت متابولیسم در طول خواب، بدن زمان کافی برای هضم غذا داشته باشد. متابولیسم فرآیند تبدیل غذا به انرژی است. کسانی که متابولیسم سریع دارند کالری بیشتری می سوزانند، حتی در حالت استراحت.

یک مطالعه نشان داده که بدن کمترین کالری را در اواخر شب بیولوژیکی (شب بودن از نظر ساعت زیستی مختص بدن هر فرد) و بیشترین کالری را در بعدازظهر و عصر بیولويیکی می سوزاند. تحقیقات انجام شده در سال 2019 خوردن دو تا سه وعده غذایی در روز به خصوص صبحانه را توصیه کرد. آخرین وعده غذایی در روز را باید بین ساعت سه تا چهار بعدازظهر صرف کنیم، از میان ‌وعده‌های غذایی آخرشب بپرهیزیم، و در بینابین نیز حدود ۱۲ تا ۱۶ ساعت از خوردن اجتناب کنیم و به‌اصطلاح روزه بگیریم.

پیروی از این برنامه ممکن است باعث کاهش کلسترول، التهاب و گرسنگی شود و در عین حال، ریتم شبانه‌روزی بدن، یعنی ساعت زیستی طبیعی (بیولوژیکی) ۲۴ ساعته را که الگوی خواب، ترشح هورمون، اشتها، هضم و دمای بدن را کنترل می‌کند، بهبود بخشد. به گفته دکتر علی، طرح او در عین حال از حساسیت به انسولین جلوگیری، و به مدیریت هورمون‌های مرتبط با حس گرسنگی در طول روز کمک می‌کند که در نهایت می‌تواند به کاهش چربی شکم بینجامد. /nypost

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دو =

  • ×