» آخرین خبرها » کار کردن زیاد با کامپیوتر و اختلالات اسکلتی عضلانی متعاقب آن را جدی بگیریم
کامپیوتر
آخرین خبرها - بیماری های غیرواگیر - سبک زندگی

کار کردن زیاد با کامپیوتر و اختلالات اسکلتی عضلانی متعاقب آن را جدی بگیریم

1403-05-30 0024

عضو هیئت علمی گروه بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گسترش استفاده از کامپیوترها در ادارات را باعث ایجاد چالش‌هایی برای کارمندان دانست و گفت: اختلالات اسکلتی-عضلانی یکی از مشکلات عمده‌ی کاربران کامپیوتر است.

به گزارش دیاپرس به نقل از وزارت بهداشت، دکتر رضا کلانتری، افزود: احساس ناراحتی و درد در نواحی گردن، کمر و زانو در کاربران کامپیوتر شایع است که با رعایت اصول آرگونومی در کار با کامپیوتر می‌توان از ایجاد و پیشرفت این آسیب‌ها پیشگیری کرد. نرمش‌های گردن و حرکات کششی قبل از شروع به کار را در پیشگیری از آسیب گردن بسیار موثر است.

وی بیان کرد: ارتفاع قرارگیری مانیتور باید طوری تنظیم شود که قسمت بالای آن موازی با ارتفاع چشم در حالت نشسته باشد. موس، صفحه کلید و وسایل پر استفاده باید بدون زاویه و مستقیم نزدیک و جلوی کاربر قرار گیرد.

دکتر کلانتری استفاده از نگهدارنده‌ برگه در انجام وظایف تایپ و انجام تایپ انگشتی ۱۰ انگشتی را در کاهش آسیب گردن موثر دانست و افزود: لازم است کاربر هر چند دقیقه یک بار از صندلی خود بلند شود و حرکات کششی انجام دهد. کاربرد زیرپایی در صورت نرسیدن پاها به زمین مفید است و در غیر این صورت ضروری نیست. / وزارت بهداشت

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =

  • ×