» آخرین اخبار دیابت » هشدار جدی/ کاهش وزن بدون دلیل و ارتباط آن با سرطان و سایر بیماری‌ها!
کاهش وزن بی دلیل
آخرین اخبار دیابت - بیماری های غیرواگیر - سبک زندگی - سوالات بیماران

هشدار جدی/ کاهش وزن بدون دلیل و ارتباط آن با سرطان و سایر بیماری‌ها!

1402-11-10 40

به گزارش دیاپرس به نقل از یک پژوهش معتبر انجام شده، کاهش وزن غیرمنتظره ممکن است به عنوان شاخص اولیه سرطان های مختلف باشد؛  نتایج این تحقیق که به تازگی منتشر شد، نشان داد متخصصان سلامت تحت بررسی که طی دو سال گذشته کاهش وزن غیرمنتظره‌ای را تجربه کردند، به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به سرطان در سال بعد بودند.

این پژوهش در میان 157474 متخصص بهداشتی که به‌مدت 28 سال پیگیری شدند، انجام شد. شرکت کنندگان، شامل زنان 40 ساله یا بالاتر از مطالعه سلامت پرستاران که از 1978 تا 2016 پیگیری شدند.

در این پژوهش نشان داده شد کاهش وزن اخیر بیش از 10 درصد وزن بدن با افزایش نرخ سرطان در طی 12 ماه آینده در مقایسه با افرادی که اخیراً کاهش وزن نداشتند، مرتبط بود.

کارشناسان بر اهمیت تشخیص کاهش وزن غیرمنتظره به عنوان یک علامت هشدار دهنده بالقوه یک بیماری زمینه ای، از جمله سرطان، تاکید می کنند. همچنین علاوه بر ارتباط بالقوه کاهش وزن با سرطان، می‌تواند نشانه‌ای از مسائل بهداشتی زمینه‌ای مانند بیماری‌های گوارشی یا مشکلات تیروئید باشد. تشخیص زودهنگام و مداخله برای درمان موثر سرطان بسیار مهم است. / مجله JAMA Network

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات استئوپروز دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات غیرواگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

  • ×