» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » کشف سلول های چربی بژ که می تواند انقلابی در درمان چاقی و دیابت ایجاد کند
سلول های چربی بژ
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت

کشف سلول های چربی بژ که می تواند انقلابی در درمان چاقی و دیابت ایجاد کند

1403-07-03 00

به گزارش دیاپرس، دانشمندان نوع جدیدی از سلول های چربی بژ را کشف کرده اند که می تواند به طور قابل توجهی سلامت متابولیک را بهبود بخشد و به مبارزه با چاقی و دیابت کمک کند. برخلاف سلول‌های چربی سفید معمولی که انرژی را ذخیره می‌کنند، این سلول‌های چربی بژ با درگیر شدن در futile cycles (چرخه‌های بیهوده: فرآیندهایی که بدون تولید خروجی‌های بیوشیمیایی مفید گرما تولید می‌کنند) انرژی می‌سوزانند.

این سلول‌های چربی بژ تازه شناسایی شده، که هم در موش‌ها و هم در انسان‌ها یافت می‌شوند، از سلول‌های چربی بژ که قبلاً شناخته شده بودند، متمایز هستند که از پروتئینی به نام UCP1 برای تولید گرما استفاده می‌کنند. در عوض، این سلول‌ها با شکستن و جمع‌آوری مداوم چربی‌ها انرژی مصرف می‌کنند که باعث تولید گرما می‌شود و به سوزاندن چربی اضافی کمک می‌کند.

این تحقیق نشان می‌دهد که تقریباً همه انسان‌ها دارای این نوع جدید از سلول‌های چربی بژ هستند، هرچند در مقادیر متفاوت. افرادی که تعداد بیشتری از این سلول ها را دارند، لاغرتر هستند و از سلامت متابولیک بهتری برخوردار هستند، که باعث می شود کمتر مستعد ابتلا به چاقی و شرایط مرتبط با آن مانند دیابت باشند.

این پیشرفت، فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای درمان‌های آینده، از جمله درمان‌هایی که این سلول‌های چربی بژ را فعال می‌کنند یا حتی پیوند آن‌ها را به افراد مبتلا به اختلالات متابولیک، باز می‌کند. چنین پیشرفت هایی می تواند راه حل های بلندمدتی برای حفظ وزن بدن سالم و پیشگیری از بیماری های مرتبط با چاقی ارائه دهد. /medicalxpress

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

  • ×