» آخرین اخبار دیابت » 13 نشانگر جدید برای پیش بینی خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2
13نتایج نشانگر جدید برای پیش بینی خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2
آخرین اخبار دیابت - تکنولوژی - غربالگری و تشخیص

13 نشانگر جدید برای پیش بینی خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2

1402-11-16 20

به گزارش دیاپرس، تیم تحقیقاتی متشکل از 23 متخصص از 11 کشور، تجزیه و تحلیل جامعی از مطالعات پزشکی از سال 1990 به بعد انجام دادند تا تفاوت‌های بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را که به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شده‌اند و افرادی که به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا نشده‌اند، تشخیص دهند.

هدف آنها یافتن نشانگرهای امیدوارکننده فراتر از عوامل شناخته شده مانند فشار خون بالا و سیگار بود. از این بررسی، آنها 13 نشانگر مرتبط با خطر قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را شناسایی کردند.

نشانگرهای زیستی خصوصیاتی در بدن انسان است که با آزمایش قسمت‌هایی از بدن مانند برخی بافت‌های خاص یا آزمایش خون شناسایی شده و فرآیندهای بیمارگونه یا طبیعی را در بدن نشان دهند. همچنین این نشانگرها می‌توانند شامل برخی سلول‌های خاص، ژن‌ها، محصولات ژن‌ها، آنزیم‌ها یا هورمون‌ها باشند.

این مطالعه نشان می دهد که این 13 نشانگر زیستی، می توانند پیش بینی خطرات قلبی عروقی در دیابت نوع 2 را متحول کنند. آزمایش‌های بیشتری برای تأیید ارزش آنها مورد نیاز است، اما در صورت موفقیت، این نشانگرهای زیستی به طور بالقوه می‌توانند استانداردهای مراقبت را تغییر داده و اقدامات پیشگیرانه‌تری را برای افراد در معرض خطر بیشتر ارائه دهند. این یافته ها بخشی از ابتکار پزشکی دقیق در دیابت است که با همکاری انجمن دیابت آمریکا و انجمن اروپایی مطالعه دیابت انجام شده است.

نویسنده مطالعه می گوید “اگر مطالعات آینده ارزش آنها را در پیش بینی خطر قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تایید کنند، ممکن است بتوانیم استانداردهای مراقبت را تغییر دهیم.”/ news-medical.net

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پنج =

  • ×