» آموزش و پژوهش » آموزش های دیابت » آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
آموزش دیابت
آموزش های دیابت - آخرین خبرها

آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت

1403-02-24 2074

مدیر کلینیک دیابت پژوهشگاه رویان با بیان اینکه میزان شیوع دیابت در کشور زیاد است و مسؤولان باید به این امر مهم توجه کنند، اظهار کرد: بررسی وضعیت مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بیانگر آن است که آموزش یک حلقه مفقوده در ارتباط با دیابت به حساب می‌آید.

به گزارش دیاپرس به نقل از ایسنا دکتر اعظم کوه‌کن، با بیان اینکه جامعه نسبت به بیماری دیابت آگاهی کافی و لازم ندارد،  گفت: بسیاری از افراد جامعه نمی‌دانند که بهترین سن و زمان مناسب برای انجام تست دیابت چه موقع است.

با توجه به شیوع روزافزون دیابت و براساس دستورالعمل های جهانی، تست غربالگری قند خون از  ۴۵ سالگی به ۳۵ سالگی تقلیل یافته، به همین دلیل، افراد بالای ۳۵ سال باید نسبت به انجام تست قند خون اقدام کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی می‌توان گفت اقدامات لازم جهت پیشگیری و کنترل بیماری دیابت را در ۳ بخش می‌توان متمرکز کرد؛ گام اول، آموزش همگانی و مردمی و روز آمد کردن دانش پزشکان و گام دوم، دسترسی به تجهیزات، داروها و فناوری روز حوزه دیابت و سومین قدم، اقدامات موثر است.

این متخصص افزود: برنامه‌های مربوط به دیابت باید به صورت فصلی یا ماهانه انجام شود؛ به نحوی که عموم مردم نسبت به بیماری دیابت آگاهی داشته باشند. هنگامی که مردم نسبت به دیابت آگاهی داشته باشند، دانش عمومی افزیش می‌یابد. /ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

  • ×