» آخرین خبرها » نکاتی که در مصرف غذاهای کنسروی باید رعایت کنید! / سمی به نام بوتولیسم در کدام کنسروها پیدا میشود؟
غذای کنسروی
آخرین خبرها - تغذیه سالم

نکاتی که در مصرف غذاهای کنسروی باید رعایت کنید! / سمی به نام بوتولیسم در کدام کنسروها پیدا میشود؟

1403-03-05 2069

دکترای تخصصی علوم و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بیان کرد: اگر قوطی کنسرو مشکلاتی همچون بادکردگی، چربی در سطح و یا ظاهر غیرنرمال دارد، آن‌ها را در بسته‌بندی پلاستیکی و در دولایه گذاشته و قوطی و محتویات آن را جدا از زباله‌های قابل بازیافت امحا کنید.

به گزارش دیاپرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدیهشتی، دکتر سعیده شجاعی علی‌آبادی در ارتباط با عدم مصرف رب گوجه فرنگی کپک زده گفت: رب‌گوجه فرنگی در دسته مواد غذایی اسیدی قرار دارد و پس از باز شدن درب قوطی کنسرو، محیط مناسبی برای رشد کپک‌ها ایجاد می‌شود. رشد کپک‌ها می‌تواند باعث ایجاد سموم قارچی شود. بنابراین توصیه می‌شود که از مصرف رب کپک زده پرهیز گردد.

دکتر شجاعی در ارتباط با کنسرو تن ماهی گفت: در قوطی کنسرو تن‌ ماهی امکان رشد باکتری کلستریدیوم بوتولینوم فراهم است. کلستریدیوم بوتولینوم باکتری است که توانایی تولید نوروتوکسین یا زهر فلج‌کننده عصبی را دارد. کافی بودن فرایند حرارتی که در صنعت تولید کنسرو تن ماهی اعمال می‌شود، نگرانی وجود توکسین را در قوطی کاهش می‌دهد اما همچنان توصیه اکید این است که قبل از مصرف، کنسرو ماهی را برای 20 دقیقه بجوشانید. همچنین وی درباره نحوه مصرف کنسرو تن ماهی ادامه داد: توصیه می‌شود که باقی مانده تن ماهی مصرف نشود. / دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

  • ×