» سبک زندگی » غربالگری و تشخیص » هوش مصنوعی، سرطان را تنها با استفاده از یک قطره خون در چند دقیقه تشخیص می دهد
هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان
غربالگری و تشخیص - آخرین اخبار دیابت

هوش مصنوعی، سرطان را تنها با استفاده از یک قطره خون در چند دقیقه تشخیص می دهد

1403-03-19 10

دانشمندان یک آزمایش جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند سه نوع اصلی سرطان لوزالمعده، معده و کولورکتال را تنها با استفاده از یک قطره خون خشک شده تشخیص دهد. این ابزار نوآورانه که محصولات فرعی شیمیایی را تجزیه و تحلیل می کند، نتایج را در چند دقیقه ارائه می دهد.

به گزارش دیاپرس، در آزمایشات اولیه، این تست به طور دقیق سرطان را در 82 تا 100 درصد موارد شناسایی کرد. این روش می‌تواند در تشخیص زودهنگام سرطان، به‌ویژه برای سرطان‌های پانکراس، کولورکتال و معده که در حال حاضر فاقد آزمایش خون مستقل قابل اعتماد هستند، انقلابی ایجاد کند.

آزمایش جدید تنها به 0.05 میلی لیتر خون نیاز دارد و از لکه های خونی خشک شده استفاده می کند که ذخیره و حمل و نقل آن آسان تر و ارزان تر از خون مایع است. این می تواند غربالگری سرطان را قابل دسترسی تر کند و به طور بالقوه نرخ تشخیص زودهنگام را بهبود بخشد.

این روش آزمایشی هنوز در مراحل اولیه است و نیاز به بررسی بیشتر از طریق آزمایش‌های بالینی گسترده دارد. در صورت موفقیت آمیز بودن آن، می تواند به طور قابل توجهی موارد سرطان تشخیص داده نشده را کاهش دهد و میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن بهره مند شوند. /livescience

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =

  • ×