» آموزش و پژوهش » تکنولوژی » تکنولوژی جدید/ ربات‌ های کوچک جدید که داروهای ضد سرطان را به تومورها می‌رسانند
داروهای ضد سرطان
تکنولوژی - آخرین اخبار دیابت - آموزش و پژوهش

تکنولوژی جدید/ ربات‌ های کوچک جدید که داروهای ضد سرطان را به تومورها می‌رسانند

1403-04-17 10

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو ربات‌ های کوچک به نام میکروربات‌ها ساخته‌اند که می‌توانند از طریق ریه‌ها شنا کنند و داروهای ضد سرطان را مستقیماً به تومورهای گسترش یافته (متاستاتیک) برسانند. این رویکرد نوآورانه نتایج امیدوارکننده‌ای را در مهار رشد تومور و بهبود نرخ بقا نشان داده است.

به گزارش دیاپرس، میکروربات ها جلبک های سبز و نانوذرات پر از دارو را ترکیب می کنند. جلبک ها میکروربات ها را قادر می سازند تا به طور موثر حرکت کنند، در حالی که نانوذرات به داروی شیمی درمانی (دوکسوروبیسین) متصل شده اند، محموله درمانی خود را مستقیماً به تومورها می رسانند. این نانوذرات با غشای سلول‌های قرمز خون پوشانده شده‌اند که به آنها کمک می‌کند تا از سیستم ایمنی فرار کنند و مدت بیشتری در ریه‌ها باقی بمانند.

این مطالعه بر اساس کار قبلی است که در آن از میکروربات‌های مشابه برای درمان ذات‌الریه در موش‌ها استفاده شده است. با تغییر اجزای سازنده، محققان میکروربات ها را برای مبارزه با سلول های سرطانی در ریه ها طراحی کرده اند. در آزمایش‌ها، موش‌هایی که با میکروربات‌ها درمان شدند، میانگین زمان بقای ۳۷ روزه داشتند، در حالی که برای موش‌های درمان‌نشده ۲۷ روز بود.

با نگاهی به آینده، تیم تحقیقاتی قصد دارد این درمان میکروربات را به آزمایش‌های حیوانی بزرگ‌تر، با هدف نهایی آزمایش‌های بالینی انسانی، ارتقا دهد. این پیشرفت امید جدیدی برای درمان های موثرتر و هدفمندتر سرطان ریه ارائه می دهد. /ucsd

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

  • ×