» آخرین خبرها » نکاتی که در انجام پیاده روی باید بدانید و جدی بگیرید!
پیاده روی
آخرین خبرها - سبک زندگی - فعالیت فیزیکی و چاقی

نکاتی که در انجام پیاده روی باید بدانید و جدی بگیرید!

1403-04-23 1049

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: پیاده روی، یک روش سهل‌الوصول، کم هزینه و ساده برای انجام فعالیت ورزشی است که اثرات مفید آن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی ثابت شده است.

به گزارش دیاپرس، دکتر محمد هاشمی افزود: در پیاده روی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن حدود 4 کیلو کالری در هر ساعت انرژی مصرف می‌شود؛ به این معنی که اگر شما 70 کیلوگرم وزن داشته باشید، در نیم ساعت پیاده روی حدود 140 کیلو کالری انرژی میسوزانید که بخشی از این کالری به حذف چربی‌ها و کاهش وزن منجر می‌شود.

وی درباره میزان و زمان پیاده روی بیان کرد: توصیه کارشناسان تربیت بدنی این است که افراد مبتدی طبق یک برنامه مدون به پیاده روی بپردازند. یعنی پیاده روی به میزان 800 متر، 3 الی 4 بار تکرار در هفته انجام دهند و به ازای هر دو هفته یکبار، حدود 800 متر به این میزان اضافه کنند و زمان را نیز افزایش دهند. به تدریج طی یک برنامه سه هفته‌ای میزان را به حدود 5 کیلومتر در هر بار برسانند.

در خاتمه، دکتر هاشمی افزود: باید بدانید که برخی‌ها هستند که بهره‌مندی کامل از برنامه های پیاده روی نمی‌برند. افراد دچار اضافه وزن و چاقی هستند، پیاده روی باعث فشار وزن آن‌ها بر روی مفاصل زانو و کمر می‌شود و درجاتی از تخریب مفصل، زانو درد و کمردرد را تجربه می‌کنند. لذا توصیه می‌شود حتما قبل از اینکه اقدام به شروع برنامه پیاده روی کنید، با پزشک خانواده خود مشورت کنید. / کلینیک چاقی

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 10 =

  • ×