» آخرین اخبار دیابت » اگر سلامت روان بهتری میخواهید، وضعیت ویتامین دی بدنتان را ارزیابی کنید
ویتامین دی
آخرین اخبار دیابت - پژوهش و تحقیقات - تغذیه سالم

اگر سلامت روان بهتری میخواهید، وضعیت ویتامین دی بدنتان را ارزیابی کنید

1403-04-17 10

مطالعات اخیر نقش بالقوه ویتامین دی را در سلامت روان، در کنار فواید شناخته شده آن برای سلامت جسمانی برجسته می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین دی ممکن است با اختلالات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب مرتبط باشد، اگرچه این ارتباط هنوز در حال بررسی است.

به گزارش دیاپرس، ویتامین دی برای سلامت استخوان، عملکرد سیستم ایمنی و متابولیسم گلوکز بسیار مهم است. این ماده در غذاهایی مانند ماهی های چرب یافت می شود و از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید در پوست تولید می شود. کمبود آن می تواند منجر به مشکلات سلامتی، از جمله بیماری های استخوانی و احتمالاً اختلالات سلامت روان شود.

مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین ویتامین دی ممکن است به علائم افسردگی و اضطراب کمک کند. علائم کمبود ویتامین دی، مانند خستگی و تغییرات خلقی، با این مسائل مربوط به سلامت روان همپوشانی دارند.

بررسی‌های تحقیقاتی ارتباط بالقوه‌ای بین کمبود ویتامین دی و افسردگی را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که مصرف مکمل می‌تواند به بهبود علائم کمک کند. در حالی که شواهد به اندازه کافی قوی نیستند که مکمل های ویتامین دی را به طور جهانی برای افسردگی توصیه کنند، حفظ سطوح کافی ممکن است برای سلامت روان کلی مفید باشد. /medical.net

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =

  • ×