» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » آجیل ممکن است وزن را کاهش داده و مدیریت قند خون را بهبود بخشد
آجیل
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - تغذیه سالم

آجیل ممکن است وزن را کاهش داده و مدیریت قند خون را بهبود بخشد

1403-05-09 1034

مطالعه جدید منتشر شده در مجله علمی “مرورهای تحقیقاتی تغذیه” نشان می دهد که افزودن آجیل به رژیم های غذایی با کالری محدود می تواند به کاهش وزن و بهبود مدیریت قند خون کمک کند. علیرغم محتوای کالری بالا، آجیل ها سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که ممکن است برای افرادی که رژیم دارند مفید باشد.

به گزارش دیاپرس، محققان تأثیر ترکیب آجیل‌هایی مانند بادام، بادام زمینی، گردو و پسته را در رژیم‌های غذایی کم کالری برای افراد دارای اضافه وزن یا چاق ارزیابی کردند. این مطالعه نشان داد که رژیم‌های غذایی غنی‌شده با آجیل منجر به کاهش وزن بیشتر شد و شرکت‌کنندگان در طول مداخلات تا 43 پوند وزن کم کردند.

آجیل حاوی چربی های سالم، فیبر و پروتئین است که با کاهش التهاب و مقاومت به انسولین به مدیریت سطح قند خون کمک می کند. آنها همچنین سیری (احساس سیری) را افزایش می دهند، توده عضلانی را حفظ می کنند و اکسیداسیون چربی را تقویت می کنند که آنها را به یک مکمل ارزشمند برای رژیم های کاهش وزن تبدیل می کنند.

اگرچه این مطالعه نتایج متفاوتی را برای ترکیب بدن و مدیریت قند خون نشان داد، اما هیچ اثر منفی مشاهده نشد. تحقیقات آینده باید اثرات درازمدت انواع و مقادیر مختلف آجیل را بر وزن و پیامدهای سلامتی در جمعیت‌های مختلف بررسی کند. /techno-science.net

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =

  • ×