» آموزش و پژوهش » سایر پژوهش های سلامت » ارتباط تنهایی با افزایش خطر سکته مغزی در بزرگسالان مسن
تنهایی
سایر پژوهش های سلامت - آخرین خبرها - سبک زندگی

ارتباط تنهایی با افزایش خطر سکته مغزی در بزرگسالان مسن

1403-05-10 1036

یک مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان داده است که تنهایی مزمن به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی را در میان افراد مسن افزایش می دهد. این تحقیق که در eClinicalMedicine منتشر شد، نشان داد که افراد مسنی که اغلب احساس تنهایی می‌کنند، ۵۶ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

به گزارش دیاپرس، در این مطالعه از داده های بیش از 12000 بزرگسال 50 ساله و بالاتر استفاده شد که طی 12 سال جمع آوری شده بودند. محققان دریافتند که تنهایی طولانی مدت، به جای احساس انزوای موقت، با این افزایش خطر مرتبط است.

نویسنده اصلی، Yenee Soh، نیاز به مداخلات هدفمند را برای رسیدگی به تنهایی مزمن، که اکنون به عنوان یک مسئله مهم بهداشت عمومی شناخته شده است، برجسته کرد. جراح آمریکایی ژنرال Vivek Murthy نیز تنهایی را یک اپیدمی ملی خواند و به اثرات شدید آن بر سلامتی که با سیگار کشیدن یا چاقی قابل مقایسه است اشاره کرد.

محققان از مقیاس تجدیدنظر شده تنهایی UCLA برای اندازه گیری تنهایی استفاده کردند و دریافتند که تأثیر ذهنی آن مستقیماً با خطرات سلامت جسمانی مانند سکته مغزی مرتبط است. این امر بر اهمیت پرداختن به علل ساختاری تنهایی، به جای تشویق بیشتر تعاملات اجتماعی تأکید می کند. /harvardmagazine

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + شش =

  • ×