» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » شناسایی سلول هایی خاص در عروق افراد دیابتی/ امید جدیدی برای درمان دیابت
عروق
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها

شناسایی سلول هایی خاص در عروق افراد دیابتی/ امید جدیدی برای درمان دیابت

1403-05-09 0012

به گزارش دیاپرس، محققان دانشگاه کوئین بلفاست با موفقیت نسخه‌های کوچکی از عروق افراد دیابتی را رشد دادند. این مطالعه پیشگامانه که در Stem Cells منتشر شده است، روش جدیدی را برای بررسی اینکه چگونه دیابت به رگ های خونی آسیب می رساند، ارائه می دهد که به طور بالقوه منجر به درمان های جدید می شود.

این تیم به سرپرستی پروفسور آندریانا مارگاریتی، سلول‌های خاصی را در رگ‌های خونی دیابتی کشف کردند که باعث آسیب می‌شوند و خطر عوارض شدیدی مانند بیماری قلبی و کوری را افزایش می‌دهند. سطح بالای قند خون در دیابت می تواند باعث ایجاد رسوبات چربی در عروق شود و جریان خون و تحویل مواد مغذی را مختل کند.

این تحقیق بسیار مهم است زیرا نه تنها درک ما را از آسیب عروقی مرتبط با دیابت عمیق تر می کند، بلکه راه هایی را برای توسعه درمان های هدفمند باز می کند. همچنین ممکن است با ارائه مدل های انسانی برای تحقیق، نیاز به آزمایش حیوانی را کاهش دهد. این یافته ها می تواند کیفیت زندگی بیماران دیابتی را در سراسر جهان بهبود بخشد.

این مطالعه نیاز فوری به درمان‌های جدید را برجسته می‌کند، زیرا دیابت بیش از 530 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و بسیاری در معرض خطر عوارض عروقی هستند. این تحقیق توسط شورای تحقیقات پزشکی، بنیاد قلب بریتانیا، و وزارت اقتصاد ایرلند شمالی تامین شد. /healthcare-in-europe

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

  • ×