» آموزش و پژوهش » تکنولوژی » انسولین هوشمند انقلابی که نوید مدیریت آسان‌تر دیابت را می‌دهد
انسولین هوشمند
تکنولوژی - آخرین خبرها

انسولین هوشمند انقلابی که نوید مدیریت آسان‌تر دیابت را می‌دهد

1403-06-26 008

به گزارش دیاپرس، دانشمندان یک انسولین هوشمند ساخته اند که می تواند درمان دیابت نوع 1 را متحول کند. برخلاف انسولین سنتی که باید چندین بار در روز تزریق شود، این انسولین جدید به تغییرات قند خون در زمان واقعی پاسخ می‌دهد و فقط در صورت نیاز فعال می‌شود. این نوآوری می تواند بار مدیریت دیابت را به شدت کاهش دهد.

انسولین های جدید حساس به گلوکز (GRIs) به طور خودکار برای جلوگیری از افزایش قند خون فعال می شوند و برای جلوگیری از سطوح خطرناک پایین غیرفعال می شوند. کارشناسان معتقدند این انسولین‌ها می‌توانند به بیماران این امکان را بدهند که فقط یک بار در هفته انسولین تزریق کنند و کیفیت زندگی آنها را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

شش پروژه تحقیقاتی جهانی، با حمایت نزدیک به 3 میلیون پوند کمک مالی، به سرعت در حال توسعه این انسولین های هوشمند هستند. هدف تولید انسولین‌های دقیق‌تر و سریع‌تر است که به طور بالقوه انقلابی در مراقبت از دیابت و کاهش عوارض طولانی‌مدت ایجاد می‌کند.

هدف این پیشرفت ها تقلید پاسخ طبیعی به انسولین بدن است که درمانی تقریباً برای دیابت نوع 1 ارائه می دهد. محققان خوشبین هستند که این نوآوری ها به زودی منجر به بهبود زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان خواهد شد. /theguardian

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 16 =

  • ×