» آموزش و پژوهش » سایر پژوهش های سلامت » صبحانه روزانه رضایت از زندگی را در کودکان افزایش می دهد!؟
صبحانه
سایر پژوهش های سلامت - آخرین خبرها - تغذیه سالم

صبحانه روزانه رضایت از زندگی را در کودکان افزایش می دهد!؟

1403-06-28 004

به گزارش دیاپرس، یک مطالعه جهانی با حضور نزدیک به 150000 کودک و نوجوان از 42 کشور نشان می‌دهد کسانی که صبحانه می‌خورند در مقایسه با افرادی که وعده غذایی خود را حذف می‌کنند، رضایت بیشتری از زندگی دارند. شرکت کنندگان 10 تا 17 ساله کیفیت زندگی درک شده خود را ارزیابی کردند و نتایج نشان داد که ارتباط واضحی بین مصرف روزانه صبحانه و افزایش شادی وجود دارد.

این مطالعه برای عواملی مانند سن، جنس، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و فعالیت بدنی کنترل شد (اثر این موارد حذف گردید). کسانی که به طور مداوم صبحانه می‌خوردند بالاترین امتیاز را در رضایت از زندگی داشتند، در حالی که کسانی که هرگز صبحانه نمی‌خوردند کمترین امتیاز را داشتند. این یافته ها اهمیت یک وعده غذایی صبحگاهی روزانه را برای سلامت ذهنی و جسمی نشان می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که صبحانه مواد مغذی و انرژی ضروری را فراهم می کند که عملکردهای شناختی مانند حافظه و تمرکز را تقویت می کند، که می تواند تاثیر مثبت آن را بر خلق و خوی توضیح دهد. علاوه بر این، داشتن یک برنامه منظم صبحگاهی ممکن است به رفاه کلی کمک کند.

این مطالعه همچنین با تحقیقات قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد نخوردن صبحانه با خلق و خوی منفی، استرس و حتی علائم فیزیکی مانند خستگی و سردرد مرتبط است. کارشناسان توصیه می کنند که جوانان برای حمایت از شادی و سلامت کلی خود صبحانه را در اولویت قرار دهند. /sciencealert

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

  • ×