» آخرین اخبار دیابت » آیا تاتوها می‌توانند باعث سرطان خون یا پوست شوند؟
تاتو
آخرین اخبار دیابت - آموزش و پژوهش - بیماری های غیرواگیر

آیا تاتوها می‌توانند باعث سرطان خون یا پوست شوند؟

1403-07-08 00

به گزارش دیاپرس، تاتوها به‌عنوان یک شکل هنری زیبا و رو به رشد در محبوبیت شناخته می‌شوند. با این حال، نگرانی‌هایی درباره پیامدهای سلامتی آن‌ها نیز وجود دارد. به‌ویژه، تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که ممکن است بین تاتو و افزایش خطر ابتلا به سرطان خون، مانند لنفوم، ارتباطی وجود داشته باشد.

یک پژوهش از دانشگاه لوند در سوئد، نشان می‌دهد که داشتن هر اندازه تاتو با افزایش ۲۱ درصدی خطر لنفوم، یک نوع سرطان خون، مرتبط است. این مطالعه با استفاده از داده‌های ثبت ملی سرطان سوئد انجام شده و بر روی افرادی متمرکز بود که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ تشخیص لنفوم دریافت کرده بودند.

ممکن است این ارتباط به دلیل ورود جوهر تاتو به بدن باشد. برخی از مواد شیمیایی موجود در جوهر تاتو می‌توانند به بدن نفوذ کرده و به سیستم ایمنی حمله کنند، که ممکن است منجر به واکنش‌های التهابی شود. این واکنش‌های مزمن می‌توانند خطر ایجاد تغییرات سرطانی را افزایش دهند.

علاوه بر مواد شیمیایی، یک پژوهش دیگر نشان داده است که برخی از جوهرهای تاتو ممکن است آلوده به باکتری‌های مضر باشند. این آلودگی‌ها می‌توانند منجر به عفونت‌های پوستی شده و سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات استئوپروز دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات غیرواگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =

  • ×