» آخرین اخبار دیابت » جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به دکتر داوود خلیلی رسید
جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به دکتر داوود خلیلی رسید
آخرین اخبار دیابت - بیماری های غیرواگیر

جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به دکتر داوود خلیلی رسید

1402-10-12 60

دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (WHO) سالانه جایزه‌ای را به دانشمندان و پژوهشگران برجسته اختصاص می‌دهد که سهم قابل توجهی در پیشگیری، کنترل یا پژوهش در زمینه سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت داشته‌اند اعطا می‌کند. این جایزه توسط بنیاد جایزه دولتی کویت، حمایت و تامین می‌شود.

به گزارش دیاپرس، در سال ۲۰۲۳، جایزه ارزشمند پژوهش و پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی به دکتر داود خلیلی، اپیدمیولوژیست و استاد مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های متابولیک پژوهشکده علوم غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعطا شد.

این استاد دانشگاه، به‌عنوان یکی از برترین پژوهشگران در حوزه سلامت قلب و عروق و جمعیت‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد شناخته شده است و تحقیقات گسترده‌ای در مدل‌های پیش‌بینی بیماری‌های قلبی عروقی و شناخت افراد پرخطر در ایران و جهان داشته است.

علاوه بر این، مشارکت در پروژه‌های مهمی نظیر مطالعه قند و لیپید تهران، شبکه کوهورت ایران و برنامه کشوری ایران در مراکز بهداشتی درمانی کشور از دیگر فعالیت‌های برجسته این استاد دانشگاه بوده است. همچنین، همکاری فعال با وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی برای اجرای نتایج پژوهش‌ها نشان از تعهد و ارزش بالای این پژوهشگر دارد.

در سال ۲۰۰۷ هم دکتر فریدون عزیزی، رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این جایزه را به‌دست آوردند./ دیده بان علم

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات استئوپروز دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات غیرواگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 18 =

  • ×